Bu internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. İnternet sitesini kullanarak çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezleri nasıl kullandığımız, sildiğimiz ve engellediğimiz ile ilgili detaylı bilgi için lütfen Çerezler (Cookies) sayfasını okuyunuz.
Bu web sitesi, gerekli işlevselliği sağlamak ve online deneyimizini geliştirmek için çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanarak Moore Türkiye Gizlilik Sözlemesi'nde özetlendiği gibi, çerezlerin kullanılmasına rıza gösterirsiniz.
Bu web sitesi, gerekli işlevselliği sağlamak ve online deneyimizini geliştirmek için çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanarak Moore Türkiye Gizlilik Sözlemesi'nde özetlendiği gibi, çerezlerin kullanılmasına rıza gösterirsiniz. Çerezler hakkında daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız.

Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapıldı

Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapıldı

Moore

Sirküler 2025-052
 
Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapıldı

20.09.2025 tarih ve 33023 sayılı Resmi Gazete ’de yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” ile Yönetim Kurulu Karar Defterinin elektronik ortamda tutma zorunluluğu kaldırılmıştır.
 
Bilindiği üzere şubat ayında yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ” ile belirlenmiş bazı şirketlere  Pay Defteri, Yönetim Kurulu Karar Defteri, Müdürler Kurulu Karar Defteri ile Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defterini Elektronik Ortamda Tutma zorunluluğu getirilmişti.
 
Bu defa yayımlanan tebliğin 1. Maddesi ile : pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulmasının zorunlu olduğu belirtilerek , Yönetim kurulu karar defterinin elektronik ortamda tutma zorunluluğu kaldırılmıştır. Diğer taraftan Şirketlerin ihtiyari olarak elektronik ortamda defter tutmayı tercih etmeleri halinde de , pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulması zorunlu tutulmuştur.
 
Tebliğin 2. Maddesi ile yapılan değişiklik sonucu; elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketlerin , yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç 2 ay içinde yapılması gereken fiziki defterlerin kapanış onayına ilişkin süre 6 ay olarak değiştirilmiştir. Buna göre yükümlülük kapsamına giren şirketler için elektronik defter sistemine geçme süresi 1 Ocak 2026'ya uzatılmıştır. 
 
Ayrıca Tebliğe eklenen geçici 2. Madde ile bu maddenin yürürlük tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlere, 1/1/2026 tarihine kadar Bakanlığa başvurmaları halinde elektronik ortamda tuttukları bu defteri kapatarak fiziki ortamda yeniden tutabilme imkanı sağlanmıştır. Fiziki defterin açılış onayı, Bakanlık tarafından verilen belge üzerine noter tarafından yapılacaktır.
 
Söz konusu tebliğe aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Lütfen Tıklayınız

Saygılarımızla